Český jazyk a literatura |
-rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché |
-příslovečné určení
-přívlastek |
|
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
• porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích.
Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání.
Jídlo a stravování; počitatelnost podstatných jmen; použití how much/many. |
Matematicko fyzikální základ |
Určuje velikost úhlu výpočtem a měřením
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel |
úhel tupý, ostrý, pravý, přímý, plný, souhlasný střídavý, vedlejší. Výpočty velikostí úhlů. Měření úhlů, rýsování úhlů
Nejmenší společný násobek. |
V tomto termínu bude zadán projekt modelu elektrického obvodu. |
Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) |
|
Člověk a společnost |
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury.
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem. |
Starověký Řím
Starověká Palestina
7 divů světa |
Tvorba prezentací dle zadaných kritérií |
Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu
PT: Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. |
rytmické nástroje; dechová cvičení;
velkoformátová malba experimentálními technikami |
Informační a komunikační technologie |
po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen.
rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení. |
"• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému
"
"• objekty a komunikace mezi nimi
• události, vstupy
" |
Scratch |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v gymnastice, kondiční cvičení s hudbou, sportovní gymnastika,
doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. |
elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod;
pájení a spojování za pomocí svorkovnic; |
návaznost na MF "sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", přičemž správné sestavení je hodnoceno v MF. |